Paramaribo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sjonnie Holling - WaarBenJij.nu Paramaribo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sjonnie Holling - WaarBenJij.nu

Paramaribo!

Door: Sjonnie

Blijf op de hoogte en volg Sjonnie

27 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Na een vertraging van 5 kwartier zijn we vertrokken richting Suriname. De route ging gewoon dwars over de Atlantische oceaan richting Zuid-Amerika, in één rechte lijn. Het was een prima vlucht met af en toe wat turbulentie, maar dat viel nog wel mee. Negen uur vliegen is lang, maar moet wat lezen, tv kijken, films (Tessa heeft er 3 gezien) en tussendoor wat dutten, kom je de tijd wel door. Tijdens de vlucht zijn we door de crew prima verzorgd, regelmatig wat te drinken (zelfs de wijn was gratis) en 2x een maaltijd. Niets te klagen dus.
De aankomst op Zanderij (of zoals ze het vliegveld nu noemen Adolf Pengel) verliep prima, uitstekende landing en vlotte afhandeling bij de douane, alleen wat langer wachten op de koffers. Daarna richting de taxi, die ook al voor ons klaarstond. In ruim een uur werden we afgezet bij ons guesthouse waar we een appartementje hebben. Deze rit duurde wel wat lang aangezien we in een file kwamen (ja helaas pa die kennen ze hier ook). Vanavond was namelijk de laatste avond van de wandelmars in Paramaribo. Dat is eigenlijk hetzelfde als onze avond4daagse, maar ziet er veel vrolijker uit. Veel groepen (geen scholen, maar bedrijven en verenigingen) lopen mee, veelal in traditionele kleding en natuurlijk met heel veel muziek. Hier herkende ik het verhaal van mijn moeder: ze gaan allemaal swingend door de straten. Als je goed kijkt zie je eigenlijk iedereen wel bewegen. Zo al bewegend/dansend de wandelmars lopen, lijkt mij toch wat extra energie te kosten en dat bij deze warmte! Het was heel leuk om deze eerste avond al zoiets mee te maken, want de eerste koto missi (er waren er velen) hebben we nu al gezien.
We zijn niet al te lang gebleven, want zijn best wel moe na die lange reis, dus nu even koffer uitpakken en dan ons bedje in.
Morgen gaan we Paramaribo verkennen en als het allemaal lukt zal ik daar morgen van verhalen. Ben heel benieuwd of er herinneringen/reuk/smaak naar boven komen!
Helaas is de WiFi hier te zwak dus de foto's komen een andere keer.

• 27 April 2014 - 02:57

GB:

Gefeliciteerd ! Tot nu toe geen verrassingen. En, compleet met koffers aangekomen ! Niet slecht voor twee blonde beginnelingen. Op de terugweg zal de NL douane mogelijk iets meer belangstelling hebben voor jullie koffers, maar dan hoef je op Schiphol ook niet meer te wachten op de lopende band (hoeveel koelies lopen er op Zanderij onder zo'n band). Met Wifi beperkingen zijn we ook hier in de VS vetrouwd, dus dat is jullie vergeven, maar we blijven - zonder twijfel samen met Opa en Oma - hopen op mooie kleurrijke foto's van kotto missies en andere herinneringen. Zoals ook foto's van de groente en fruit markt of de hoek van de Gravestraat met officiersmess. Slaap lekker uit en daarna samen heel veel plezier. We blijven jullie belevenissen volgen.

• 27 April 2014 - 07:39

Hans:

Knap dat jullie na zo'n lange reis toch nog de moed op konden brengen om de stad in te gaan. Kon tessa toch nog haar water kopen want ik neem an dat er nog wel wat open was.Slaap zacht en droom maar lekker

• 27 April 2014 - 07:44

Jaap En Annemieke :

Zo dus goed aangekomen , is altijd weer belangrijk. Ja internet, slecht, tell,me about it. Ik zal blij zijn in Nederland eindelijk weer goed internet te hebben.

Ja bij ons lopen ook de mensen wie fend en vaak ook nog met iets op hun hoofd, de Blakey mensen lopen nu eenmaal niet zo, wel de zwarte me demeans. Zit gewoon in de genen.

Geniet.

• 27 April 2014 - 08:14

MP:

Lieve beidjes.
    De eerste kennismaking dus geslaagd! Wij zijn benieuwd naar het vervolg.
    Maar eerst: welterusten. Wellicht tot morgen!
    Lfs, MP/OO.

• 27 April 2014 - 09:05

Annemarie:

Goed om te horen dat jullie een prima reis hebben gehad. Slaap lekker en geniet van jullie avonturen samen!

• 27 April 2014 - 12:23

Iet:

Hallo,super leuk.Geniet ervan,maar dat zal wel lukken.

• 27 April 2014 - 13:26

Lonneke Holling:

Leuk! Ik ben benieuwd naar de foto's. Veel plezier! :)

• 28 April 2014 - 02:34

Eef & Ron :

Fijn als die reis al goed gaat. Ja, korter zal het nooit worden, maar als je de tijd een beetje kunt breken met eten/drinken/film en zo! Prima begin, en natuurlijk hadden ze in Paramaribo jullie komst voorbereid en luister bijgezet middels die optocht!